O‘zbekiston mahalliy uslublari semantik talqini: jahon saxnasidagi ahamiyati
Keywords:
mahalliy uslublar, semantik talqin, O‘zbek musiqasi, musiqa maktablari, Buxoro-Samarqand uslubi, Farg‘ona-Toshkent uslubi, Xorazm musiqasi, Surxondaryo-Qashqadaryo uslubi, musiqa semantikasi, madaniy meros, jahon musiqa madaniyati, milliy o‘ziga xoslik, musiqa til, badiiy ifoda, etnomusikologiya, musiqa tarixshunosligi, UNESCO merosi, musiqa antropologiya, madaniy xilma-xillik, global musiqaAbstract
Ushbu maqolada O‘zbekiston mahalliy musiqa uslublarining semantik (ma’noviy) talqini va ularning jahon musiqa madaniyatidagi o‘rni hamda ahamiyati tahlil qilingan. Tadqiqotda Buxoro-Samarqand, Farg‘ona-Toshkent, Xorazm va Surxondaryo-Qashqadaryo musiqa maktablarining o‘ziga xos xususiyatlari, har birining semantik mazmuni, badiiy-estetik qadriyatlari va madaniy konteksti ko‘rib chiqilgan. Maqolada mahalliy uslublarning shakllanishiga ta’sir etgan geografik, tarixiy, etnik va ijtimoiy omillar, shuningdek, har bir uslubning o‘ziga xos musiqiy til, ijro mahorati va emotsional ifodalilik xususiyatlari o‘rganilgan. Tadqiqot natijalariga ko‘ra, O‘zbekiston mahalliy musiqa uslublari boy semantik qatlamlar, chuqur falsafiy mazmun va noyob badiiy ifodaga ega bo‘lib, ular jahon musiqa madaniyatining xilma-xilligini boyitadi va o‘ziga xos hissa qo‘shadi. Maqolada mahalliy uslublarning xalqaro musiqa arenasida tanilishi, UNESCO va boshqa xalqaro tashkilotlar tomonidan e’tirof etilishi, zamonaviy globallashuv sharoitida milliy o‘ziga xoslikni saqlash va targ‘ib qilish masalalari ko‘rib chiqilgan. O‘zbekiston mahalliy musiqa uslublarini semantik jihatdan to‘g‘ri tushunish va talqin etish ularning jahon miqyosida baholanishi va kelajak avlodlarga saqlanib qolishi uchun muhim asos ekanligi asoslab berilgan.Downloads
Published
2025-10-26
How to Cite
Xushnozabonu Ravshanovna Temirova. (2025). O‘zbekiston mahalliy uslublari semantik talqini: jahon saxnasidagi ahamiyati . Science and Education, 6(10), 544–556. Retrieved from https://www.openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/8026
Issue
Section
Pedagogical Sciences
