An’anaviy ijrochilikni zamonaviylashtirish usullari (polifonik kompozitsiyaga moslashtirish)
Keywords:
an’anaviy ijrochilik, zamonaviylashtirish, polifoniya, monofoniya, musiqa aranjirovkasi, milliy musiqa merosi, garmonizatsiya, kontrapunkt, maqom tizimi, xalq musiqasi, innovatsion yondashuvlar, musiqa integratsiyasi, ijro uslubi, badiiy qayta ishlash, musiqa kompozitsiyasi, etnomusikologiya, zamonaviy aranjirovka, milliy o‘ziga xoslik, musiqa modernizatsiyasi, madaniy merosAbstract
Ushbu maqolada o‘zbek an’anaviy musiqa ijrochiligini zamonaviylashtirishning innovatsion yo‘llari, xususan, monofonik xalq musiqasini polifonik kompozitsiya shaklida qayta ishlash va ijro etish masalalari tahlil qilingan. Tadqiqotda an’anaviy va zamonaviy musiqa uslublarining integratsiyasi, milliy musiqa merosini saqlab qolish bilan birga uni zamonaviy talablarga moslashtirishning nazariy va amaliy jihatlari ko‘rib chiqilgan. Maqolada monofonik xalq kuy va ashulalarini polifonik fakturaga o‘tkazish texnikasi, garmonik rivojlantirish prinsiplari, kontrapunkt qonuniyatlarini milliy musiqa xususiyatlari bilan uyg‘unlashtirish usullari o‘rganilgan. Tadqiqot natijalariga ko‘ra, an’anaviy musiqaning polifonik qayta ishlanishi milliy melodiya va maqomiy tizimning o‘ziga xos xususiyatlarini saqlab qolgan holda, zamonaviy tinglovchilar uchun yangi estetik tajriba yaratadi va milliy musiqa merosining xalqaro miqyosda tan olinishiga yordam beradi. Shuningdek, maqolada polifonik aranjirovka yaratish bosqichlari, ijroda yuzaga keladigan texnik va badiiy muammolar hamda ularni hal qilish yo‘llari tahlil qilingan. An’anaviy musiqani zamonaviylashtirish nafaqat milliy meros saqlash, balki uni rivojlantirish va keng ommalashtirishning muhim vositasi ekanligi asoslab berilgan.Downloads
Published
2025-10-26
How to Cite
Muhayyo Elmurod qizi Mustafoyeva. (2025). An’anaviy ijrochilikni zamonaviylashtirish usullari (polifonik kompozitsiyaga moslashtirish) . Science and Education, 6(10), 466–473. Retrieved from https://www.openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/8019
Issue
Section
Pedagogical Sciences
