Sport va musiqaning inson tarbiyasidagi psixologik omillari: integratsiyali yondashuv va tarbiyaviy ta’siri
Keywords:
sport psixologiyasi, musiqa terapiyasi, integratsiyali yondashuv, shaxs tarbiyasi, emotsional intellekt, kognitiv rivojlanish, motivatsiya, iroda sifatlari, ijtimoiy adaptatsiya, estetik tarbiya, jismoniy tarbiya, ritmik tashkilot, stressga qarshilik, o‘z-o‘zini boshqarish, psixomotor rivojlanish, harmonik shaxs, tarbiyaviy ta’sir, pedagogik texnologiyalar, kompleks rivojlantirish, psixofiziologik holatlarAbstract
Ushbu maqolada sport va musiqa faoliyatining inson shaxsini shakllantirishdagi psixologik mexanizmlari va tarbiyaviy ahamiyati tahlil qilingan. Tadqiqotda sport va musiqaning integratsiyalashgan ta’sirining shaxsning kognitiv, hissiy-emotsional va ijtimoiy rivojlanishiga qo‘shadigan ta’siri ko‘rib chiqilgan. Sport mashg‘ulotlari iroda, intizom, maqsadga intilish kabi sifatlarni shakllantirsa, musiqa esa emotsional intellekt, estetik his va ijodiy fikrlashni rivojlantirishi isbotlangan. Maqolada bu ikki soha birgalikda qo‘llanilganda shaxsning harmonik rivojlanishiga, stressga chidamlilik, o‘z-o‘zini boshqarish va ijtimoiy adaptatsiya qobiliyatlarining oshishiga olib kelishi ko‘rsatilgan. Integratsiyali yondashuv doirasida sport va musiqaning o‘zaro to‘ldirib turuvchi xususiyatlari, ularning pedagogik jarayonda qo‘llanilishi va zamonaviy ta’lim tizimida ahamiyati ochib berilgan.Downloads
Published
2025-10-26
How to Cite
Fazliddin Odiljon o‘g‘li Inatullayev. (2025). Sport va musiqaning inson tarbiyasidagi psixologik omillari: integratsiyali yondashuv va tarbiyaviy ta’siri . Science and Education, 6(10), 441–449. Retrieved from https://www.openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/8007
Issue
Section
Pedagogical Sciences
