Umumta’lim maktablari musiqa madaniyati darslarida musiqiy dasturlardan foydalanish metodikasi

Authors

  • Jasmina Rustam qizi Gafforova Navoiy davlat universiteti

Keywords:

musiqa madaniyati, musiqiy dasturlar, raqamli ta’lim, umumta’lim maktablari, musiqa o‘qitish metodikasi, nota muharrirlari, audio dasturlar, MIDI texnologiyasi, ta’lim texnologiyalari, interaktiv darslar, musiqiy savodxonlik, ijodiy faoliyat, o‘quv dasturlari, multimedia vositalari, innovatsion metodlar, pedagogik texnologiyalar, o‘quvchilarning musiqiy rivojlanishi, elektron ta’lim resurslari, musiqa kompozitsiyasi, musiqiy qobiliyatlar

Abstract

Ushbu maqolada umumta’lim maktablarida musiqa madaniyati darslarini zamonaviy musiqiy dasturlar yordamida tashkil etishning metodikasi tahlil qilingan. Tadqiqotda raqamli texnologiyalar asrida musiqa ta’limini samarali yo‘lga qo‘yish, o‘quvchilarning musiqiy qobiliyatlarini rivojlantirish va musiqa madaniyatini shakllantirish masalalari ko‘rib chiqilgan. Maqolada maktab sharoitida qo‘llanilishi mumkin bo‘lgan turli musiqiy dasturlar - nota muharrirlari, audio muharrirlari, MIDI dasturlar, o‘quv platformalari va mobil ilovalarning imkoniyatlari hamda ulardan foydalanish metodikasi tahlil qilingan. Tadqiqot natijalariga ko‘ra, musiqiy dasturlardan to‘g‘ri va maqsadga muvofiq foydalanish o‘quvchilarning musiqiy savodxonligini oshirish, ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish, darslarni qiziqarli va interaktiv qilish imkonini beradi. Shuningdek, maqolada musiqiy dasturlarni dars jarayoniga joriy etishning bosqichlari, o‘qituvchilar uchun amaliy tavsiyalar va pedagogik shartlar keltirilgan. Zamonaviy musiqiy dasturlar musiqa madaniyati darslarining sifat va samaradorligini oshirish, o‘quvchilarni texnologik jihatdan savodli etib tarbiyalashda muhim vosita ekanligi asoslab berilgan.

Downloads

Published

2025-10-26

How to Cite

Jasmina Rustam qizi Gafforova. (2025). Umumta’lim maktablari musiqa madaniyati darslarida musiqiy dasturlardan foydalanish metodikasi . Science and Education, 6(10), 425–436. Retrieved from https://www.openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/8003

Issue

Section

Pedagogical Sciences