O‘quvchilarda ijodiy fikrlashni rivojlantirishda fortepiano asarlarini tanlashning didaktik asoslari

Authors

  • Sobirjon Azamat o‘g‘li Kuchmurodov Buxoro Xalqaro universiteti

Keywords:

fortepiano, ijodiy fikrlash, musiqa ta’limi, didaktika, repertuar, interpretatsiya, musiqiy tafakkur, o‘quvchi, ijrochilik

Abstract

Mazkur maqolada o‘quvchilarning ijodiy fikrlashini rivojlantirishda fortepiano asarlarini to‘g‘ri tanlashning ahamiyati, bu tanlovning didaktik tamoyillari va musiqa pedagogikasidagi o‘rni yoritilgan. Fortepiano ijrochiligi orqali bolalarda nafaqat texnik ko‘nikmalar, balki estetik did, musiqiy tafakkur, emotsional sezgirlik va mustaqil mushohada qilish qobiliyati shakllanadi. Asar tanlashda yosh, daraja, shaxsiy qiziqishlar, asarning mazmuni va pedagogik maqsadlarni hisobga olish zarurligi asoslab berilgan. Tadqiqotda musiqa ta'limi jarayonida ijodiy fikrlashga yo‘naltirilgan yondashuvlar, musiqiy nutqni rivojlantirish va interpretatsiya ko‘nikmalarini shakllantirish vositasi sifatida fortepiano asarlarining roli o‘rganiladi.

Downloads

Published

2025-10-26

How to Cite

Sobirjon Azamat o‘g‘li Kuchmurodov. (2025). O‘quvchilarda ijodiy fikrlashni rivojlantirishda fortepiano asarlarini tanlashning didaktik asoslari . Science and Education, 6(10), 152–157. Retrieved from https://www.openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/7978

Issue

Section

Pedagogical Sciences